söndag 16 maj 2021

3 veckor

 Alltså kan ni fatta???

Stoppa tiden känner jag, det går för fort.

Idag var dagen D nämligen dags att få smaka annan mat än mamma JoJo`s.

En försiktig liten smakportion tänkte jag.

Ett gäng krokodiler visade det sig


Tyvärr kan jag inte vända på filmen så den kommer rätt.

Men inga tveksamheter över att bli erbjuden nya smaker .


Pål ville ha allt!

Sen kom mamsen med milkshake till efterrätt.

Disken fick hon också fixa. Babben ville inte ha efterrätt nä redig mat ska det vara.

Känns skönt att de tyckte det var så gott och blir skönt för JoJo att återhämta sig lite. 6 valpar att utfodra tar ju en del och jag vill inte hon ska "tappa"och bli utmattad och tunn utan fortsätta vara denna pigga mamma med mycket ork.

Såklart hade det blivit veckobilder också idag,
Visst har de vuxit till sig. Blir bara sötare och sötare.
Teddy var skitsur för JoJo satt bredvid och inte fick han äta för babymatten,
vikt 920 g. störst i kullen ......just nu,
Killen med  de stora ögonen och morfar upp idag.
Lille Bill som börjat skjuta fart i vikten.
760 g


Tony sammetslena Tony som iof tyckte det var rätt onödigt att behöva bli fotad idag,
vikt 790 g
Sötaste lille kolbiten med en vilja av stål.
Kvick som en liten iller
minstingen ....... just nu
650 g 
ge det nån vecka så är han kanske störst,
Nån ska ju vara störst och någon minst sen de andra är lite mellanmjölk;) 

Fina lilla damen full av bus och söker gärna upp nån att busa med
Vikt 780 g

Fröken trötter. Tar livet med ro och ett annat smeknamn som passar är skalman.
vikt 750 g

De trivs jättabra i nya hagen och älskar att tränga ihop sig i korgen för att sova.

JoJo tycker det är en utmärkt plats att dia dem också . 

De är så duktiga att söka sig till tidningen för att kissa och bajsa. Jag är riktigt imponerad av dem.

Inatt var första natten jag vågade sova med lampan släckt.

O vi sov hela natten hela gänget.

Behöver jag skriva hur glad jag är i dem ;) 



2 kommentarer:

  1. Åh min lilla drömprins😍 dem ögonen kommer vara farliga, kommer aldrig kunna säga nej till honom 😂 kramar Cassandra

    SvaraRadera
  2. Pälsklingar 💞🐾 Duktiga Babben! Oj vad de växer ❤️❤️ Mvh Sara och Michael

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...