måndag 21 juni 2021

livet går vidare

 Det märks väldigt tydligt att det saknas tre. Gänget som är kvar leker och busar men också väldigt självständiga och utforskar på egen tass. Teddy har sökt sig mycket till Mio och vill ligga nära henne. Busiga Babben har ju inte sin Ruth kvar att få med på uppdrag och killarna är inte lika sugna så även hon har mindre spring i benen. De söker också mycket kontakt hos oss tvåbeningar . Tror de undrar vad sjutton ska vi stanna här????? ;)

JoJo som diade alla igår vill inte alls ställa upp idag . Saknar nog hela sitt gäng lite .

Men vi deppar inte ner oss.

Har ju tre kvar som ska bli fina till flytt.

Så idag fick först Teddy bli fin.

Sicken kille!

Finns nog inget som stressar upp honom.

Stod blickstilla när tasshåren klipptes.

Läskigt med trimmern?
Inte en chans,


Puss på dig <3

sitter så tålmodigt,

När vattnet kom på vad hände då?

Ja inte mycket.

Tyckte nog det var rätt skönt.

Fine killen!

Sista testet!
Hundfönen, jag lovar den både blåser mer och låter mer än en för oss tvåbenta.

Ni ser inte en fena röde han utan lät sig pysslas om.

Egentligen ska det ju vara damerna först men idag blev det sist så det var Zanders tur att utstå en massa "prövningar".
Skulle det gå lika enkelt som med Teddy?
Ja nästan.
Klippa tasshår var ju jobbigt så då fick man lägga sig ner.

Tyckte det killade när jag tog med trimmern och skakade med huvudet men det var också allt.
Fantastiskt!



Vad sjutton ska hon nu hitta på?

ok då 

Om blickar kunde döda ;) 
Men lite sprall bara men njöt mest.


Le du babymatte men det tänker inte jag göra.

Fönen var skön och rätt kul att alla valpar lägger sig på armen till en början.

Se så fin jag är till imorgon!


Då hade vi sparat det som jag trodde var det busigaste till sist.
Så fel man kan ha!
Ni kan ju glömma att jag tänker stå upp.
Är man på spa ska man chilla
Hon låg igen hela trimningen 

och  njöt av att bli fin.

Sprallade lite i duschen till en början

Tills hon insåg hur skönt det var!



Och man är väl tjej och vill bli fin.
Skulle inte jag gilla fönen?


Är så imponerad av hela denna kullen som verkligen står med alla tassarna på jorden.
Tror aldrig tidigare jag haft en kull där ALLA gillat skönhetsbehandlingen.
Underbara små !




2 kommentarer:

  1. Åh min lilla Zander som matte längtar efter dig men imorgon kommer jag❤️ va roligt att han med uppskatta skönhetsbehandligen 😍 kramar Cassandra

    SvaraRadera
  2. Ja vilket gäng, så duktiga och underbara. Som vi ska spaa du och jag Babben ❤ Vi ses på onsdag! Kram ❤

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...