torsdag 29 april 2021

Dygn 4

 

Bara att erkänna , ni blir bildbombade men hur ska jag kunna välja?

Hela gänget mår bra och ökar mellan 20-30 g /dag. Alla har tappat sin navelsträng.

Får de inte rätt tutte eller om JoJo lämnat lådan när de är hungriga talar de tydligt om det.
Ett bestämt gäng som vet vad de vill😉

Nu börjar färgen på de röda valparnas nosar komma och den första hanen som föddes är en gyllene kille. Han som ligger här och visar magen. De andra två är röda.

Så det blev en massa färger i kullen och det tycker jag är kul! 
Röd svart, brun, gyllene och brun med tan.

JoJo`s pappa var brun med tan så känns lite extra att det kom en kille i den färgen.



Sovstilarna varierar som ni ser.

På denna bilden syns det tydligt att lilla tjejen får svart pigment.

Gott att sova under mamsen öra.

Även matstilarna varierar.

JoJo har också återhämtat sig bra. Inte mycket avslag. Har god aptit även utan godsaker numera, men är en balans hur mycket man kan ge ,vill ju inte öka mjölkproduktionen för mycket så det blir stopp.

Hon är ju en mattegris och igår kväll ville hon upp i min säng. Låg rakt över mig så hon hade full utsikt ner i valplådan och vid minsta pip är hon där.






är så glad att allt flyter på .För er som kanske inte följt oss så länge hade vi i fjol ett "mardrömsår" där allt INTE gick som det skulle. Nu är det så skönt att kunna njuta av de små.


Snart ska jag börja ta mig an intresselistan. Det kommer inte att bli lätt.

4 kommentarer:

  1. Det är en glädje att se alla bilderna på dem underbara valparna😍 kramar Cassandra

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder ❤️ Mvh Sara och Michael

    SvaraRadera
  3. Tur att man inte är uppfödare för jag hade behållit allihop 😄😍🥰

    SvaraRadera
  4. Ju mer bilder desto bättre, underbart att få se de små godingarna <3

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...