fredag 30 april 2021

Dygn 5






 Natten har varit lite orolig. Lilla brun med tan killen har inte alls varit nöjd med livet. Pipit en hel del. Men jag har ändå tyckt att han sugit när han diat. Imorse vägde jag honom och då hade han tappat i vikt under natten. Beslöt att ge honom lite tillägg och han sög i sig 15 ml direkt. Somnade sedan nöjd och glad. Men jag vill ändå försöka få honom att helst dia då mammas mjölk är bäst. Idag har jag kollat in vad som är ’fel’. Jo hans syskon tränger bort honom och så får han tuttarna med resterna i. Så han har under dagen fått lite mellan diandet och inte tappat mer i vikt. Nu gäller det att hålla koll så han inte blir stopp i magen. Ja alltid är det något. Ni som väntar på valpbesked ni förstår säkert att jag inte lämnar något innan jag ser att allt är fortsatt bra. Bara så ni vet 😃 

3 kommentarer:

  1. Håller tumme för lilla bruna, inte lätt med så hungrigt gäng ❤️ Vilka bilder, de första två nos mot nos, ja man smälter ❤️😍 Hälsningar Sara och Michael

    SvaraRadera
  2. Usch, hoppas det fortsätter gå på rätt håll och att allt är bra med den lilla älsklingen ❤️ Glad Valborg. Kram Cassandra

    SvaraRadera
  3. Åh lilla 🤎 Nu hoppas vi att syskonen är snälla och att alla får må bra! Hur mycket väger de nu? Lilla 🤎 med tan vägde ju 100 gram mer än lillplutt 🤎 med vitt när de föddes.Trevlig helg!! /Cissi

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...