söndag 25 april 2021

Nu är de här!!!

 Kan ju verkligen säga att jag blev tagen på sängen av denna valpningen.

JoJo åt väldigt dåligt igår vilket inte är ovanligt dagarna innan valpning.

Hon hängde med på en runda med övriga gänget och vi åkte för att träffa våra barn. Allt helt lugnt. När vi kom hem bäddade vi ner oss i soffan. Tyckte hon flåsade lite MEN gör hon ju när hon är varm också. Tog en temp som inte var speciellt låg 36,6 och den hoppar ju även den de sista dagarn.

Hon och jag la oss sedan i valprummet där vi båda somnade i sängen. Runt kl 03,00 vaknade jag av att hon kissat inne i efterhand kan jag fundera om det var vattnet som gått?

Hon ville ut och bajsa medan jag städade upp. Sen kröp vi ner igen och somnade.

Nån gång efter fem vaknar jag och känner att det är vått bredvid mig. Tittar upp och då ligger där en röd fin kille och diar JoJo och jag ser att nummer två är på väg. 

Ett mycket snabbt uppvaknade. Hinner ringa Gunilla ser på telefonen nu att jag ringde henne 05,47 men slängde snabbt telefonen ifrån mig för kl 05,48 tittade en brun med tan hane ut.

Ettan med en vikt på 273 g



tvåan med en vikt på 246 g




Jag hann klä på mig och Gunilla komma , inte minst få ner JoJo och de små i valplådan innan nästa kom.


Kl 06.57 kom röda hane nummer två som har blått band med en vikt på 224 g


Jojo födde de enkel knappt man märkte av krystvärkarna.
kl 07,14 var det dags för fyran att göra entrè 
Denna gång ännu en kille! En brun och minstingen i kulle på 199 g
med lite vitt på nos och bröst.




Efter 16 min kl 07,30 var det dags för första tjejen att göra entre`
En röd tik som fick ett rosa band med en vikt på 240 g





Fortfarande gick allt lika lätt och enkelt. JoJo gjorde det mesta av "jobbet" och Gunilla och jag tittade på.Pigga livskraftiga små som snabbt sökte di.
Skulle det finnas fler?
Jag drömde om 6 stycken häromnatten men har jag någonsin haft rätt?
Jopp idag hade jag det!
Efter 46 min kl 08,16 såg tik nummer två världen,
En svart tjej med lite vitt på nos och bröst med en vikt på 270 g




Gunilla hade en känsla på att de skulle bli 7 men denna gång hade hon fel.
Känns skönt att förlossningen gick enkelt och bra. JoJo mår bra och har ätit och varit ute och gjort vad hon `ska`. Valparna känns fasta i kroppen och alla har hittat till juvret. Nu hoppas jag att allt kommer fortsätta gå lika bra . Som vi vet är ju den första veckan alltid kritisk och marginalerna små.
Här kommer lite blandade bilder från dagen! 



gäller att ligga bekvämt.












3 kommentarer:

  1. Stort grattis till Jojo och till hennes underbara valpar❤️ hoppas allt går bra med dem och att dem får växa och frodas och så håller jag tummarna att när vi hörs att det är positiva nyheter. Kramar Cassandra

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till såna underbara små valpar!! ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis! Håller tummarna att allt går fortsatt bra och att vi hörs såklart ❤️ Mvh Sara och Michael H

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...