tisdag 1 juni 2021

Playa del skolgatan

 


Vi njuter alla av det fina vädret och är ute så mycket vi kan. Valparna Utforskar allt men är lite frustrerade då det inte alltid är helt lätt att ta sig upp på trädäcket när man väl kommit ner. Men cockrar  är envisa och det är viktigt att de lär sig att hitta lösningar på "problem".


Ture han använder syrran att stå på.
Man ska inte överbeskydda sin lilla valp precis som med oss tvåbenta lär den sig av sina misstag.
Valparna har minsann tuffa tag mot varandra och tål en del.


När du är dum räcker jag tunga till dig!
Ruth gick på upptäcksfärd.
Först försökte hon äta upp tunneln och det gick ju sådär .


Så då upptäckte hon insidan.

och tog sig hela 


vägen igenom 

för att möta Babben som hittat en annan spännande sak.



Aldrig får man ha något ifred


tyckte Babben och beslöt sig för att undersöka gräset i stället.

Alla andra får vatten utom jag för jag sitter och ser söt ut 
när babymatten ska ta kort.

Men hjälp oss då!!














Teddy var den som tog sig upp först .

Ture provar att tugga av lite på höjden.



Gos och kel i belöning för först upp!

Mio hjälpte till.

Gissa hur trött man blir av att kämpa. 
Somnade på kudden.


Mamsen tog minsann också hand om oss.

Vi har det allt bra med mamma och en massa extra mammor.
en puss på dig.

o viska lite hemlisar.
Snälla lär mig allt du kan!!


Maja är extramamman som vill busa och sno våra leksaker.



Ibland vill man bara se söt ut. Ture denna gång,


Två mot en är inte rättvist.


Även en Babben kan sova på ryggen.




numera älskar de att brottas

ingen är mer utsatt än någon annan utan ta och ge hela tiden,





Vässar tänderna så jag kan bita till ordentligt i tårna när jag flyttar !

När vi kom in stod avmaskning på schemat.
Så nu är vi avmaskade två gånger.
Bara för att jag är minst betyder det inte att jag inte har en tjock mage.



Tröttsam dag så Ruth somnar på vattenskålen.




3 kommentarer:

  1. Så roligt att se när de utforskar utemiljön 😍😍 lite syskon bråk får man allt räkna med 😂 det är bra han lär sig 😅 kramar Cassandra

    SvaraRadera
  2. De är så roligt att följa nu när det blir mer fart och äventyr! Såna små busar allihop ❤️

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysig uppdatering ❤ Så häftigt vad snabbt de utvecklas och lär sig. Ser Maja framför mig, roffat åt sig allt 😂

    SvaraRadera

Teddy`s dag

 En liten cool , kelsjuk kille har vi njutit av i ett dygn.  Efter Babben åkt kollade han fotboll med Uffe i ett par timmar för att sedan gå...